Jeseni lahko povišana vata povzroča težave v telesu, umski nemir, anksioznost in zaskrbljenost. Kakšna prehrana nas prizemlji in umiri jesenske vplive?

JESENSKA PREHRANA

Pri izbiri ustrezne jesenske prehrane se lahko ravnate po dveh preprostih pravilih iz ajurvede: »enako poveča enako« in »nasprotja se izravnajo.« Torej, če ima jesen predvsem suhe in hladne kvalitete doše vate, lahko te učinke uravnovesite z nasprotnimi, bolj prizemljevalnimi lastnostmi. Jeseni torej jejte predvsem toplo in močnato hrano -  sladkega, slanega in kislega okusa.

1. Preden se shladi: na začetku jeseni lahko še vedno uživate tudi nekoliko grenke in trpke hrane, ko pa se shladi, njen vnos zmanjšajte. Dokler ne pridejo hladnejši dnevi, lahko jeste tudi bolj mastno hrano in morske ribe ter jogurt sobne temperature.

2. Žita: Uživajte (basmati, rjavi) riž, ječmen in pšenico. Tudi polnozrnate in ajdove testenine so v tem času zelo koristne.

3. Jesenska zelenjava: Najbolje je v tem času uživati sezonsko zelenjavo. Jejte korenje, peso, sladki krompir, buče – muškatne in oljne.

4. Jesensko sadje: Od sadja lahko uživate grozdje, fige, slive, marelice, granatno jabolko, kaki. Jabolka in hruške naj bodo skuhana (kompot).

5. Olja za kuho: Za kuho uporabljajte ghee (prečiščeno maslo) in druga zdrava olja, kot je mandljevo, sezamovo ali sončnično, ki vas bodo naoljila odznotraj in spodbujala absorpcijo koristnih snovi.

6. Začimbe: Od začimb uporabljajte tiste z ogrevalnim učinkom, kot je črni poper, ingver, cimet in asafetida, ki pomagajo zanetiti prebavni ogenj.

7. Enolončnice in juhe: So lahko prebavljive, hranljive in grejejo telo od znotraj, zato so zelo priporočljive v hladnih jesenskih dneh. 

8. izogibajte se: Hladni in surovi hrani (solate, surova zelenjava), hladnim pijačam, predvsem po obrokih ali med obroki. Ne jejte hrane, ki povzroča vetrove in napihnjenost ter čimbolj zmanjšajte vnos kofeinskih pijač in drugih poživil, saj ta povečajo težave v živčnem sistemu.

RECEPT ZA VEČERNI NAPITEK, KI POMIRI ŽIVCE

Preden greste v posteljo lahko popijete kozarec toplega mleka (kravjega ali mandeljevega) z dodanim ščepcem ingverja, cimeta, kardamoma in muškatnega oreščka. Ta napitek vam bo pomiril živce in podaril sladek nočni spanec.